بازار: loading

فرآیند رسیدگی به شکایات

فرآیند رسیدگی به شکایات
کد:48065

1399/07/12 09:50:01

هدی توانائی: «شکایت، ابزار اعلام نارضایتی فردی است که نیاز به رسیدگی و حل مشکل دارد. برای داشتن یک رویکرد موثر به شکایت باید ابتدا علت اصلی شکایت مشخص شود، چراکه برآورده نشدن انتظارات یا تأخیر در کیفیت ارائه خدمات، سبب عدم احساس رضایت توسط مشتریان می‌شود.»

مدیر امور اعضا و اشخاص وابسته به اعضای کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، گفت: طبق بند ۲ ششصد و چهل و هشتمین صورتجلسه هیئت مدیره سازمان بورس مورخ ۱۲خرداد ۹۹، مقرر شد بورس‌ها و تشکل‌های خود انتظام نسبت به تقویت و تجهیز واحد پاسخ‌گویی و رسیدگی به شکایات یا ایجاد واحد ذیربط (مطابق ماده ۲۵ قانون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد) اقدام کنند.
هدی توانائی اضافه کرد: پس از ابلاغ این مصوبه، مسئولیت پاسخ‌گویی و رسیدگی به شکایات فعالان و اشخاص مرتبط با بازار سرمایه حسب مورد بر عهده بورس‌ها (و فرابورس) و تشکل‌های خود انتظام خواهد بود.
سازمان بورس، مرجع ثبت شکایات
وی افزود: مرجع ثبت شکایات اداره رسیدگی به شکایات و حمایت‌های حقوقی سازمان بورس است؛ همچنین معاونت اجرایی سازمان به منظور حُسن اجرایی این مصوبه با هماهنگی معاونت حقوقی زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده است.
مدیر امور اعضا و اشخاص وابسته به اعضای کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار ادامه داد: با توجه به توضیحات بالا از تاریخ ۸ تیر ۱۳۹۹شکایات مربوط به اعضای کانون کارگزاران به کانون ارسال شده و این نهاد موظف به ارائه پاسخ به شاکی است. برای همین منظور کانون کارگزاران در واحد امور اعضا و اشخاص وابسته به اعضا اقدام به تجهیز این واحد و جذب نیروی انسانی برای این مهم کرده است و رسیدگی به شکایات فعالان بازار سرمایه توسط این واحد انجام می‌شود.
پاسخگویی ظرف مدت ۱۰ روز
وی توضیح داد: در فرآیند رسیدگی، متن شکایت توسط کارشناس بررسی می‌شود، چنانچه امکان پاسخگویی توسط کارشناس مربوطه وجود داشته باشد، وی اقدام به ارسال پاسخ می‌ کند، اما چنانچه موضوع مطرح شده توسط شاکی نیاز به بررسی سوابق و ارائه مستنداتی داشته باشد، درخواست به شرکت مربوطه ارجاع و استعلام می‌شود؛ نهادهای مربوطه نیز موظند ظرف مدت ۱۰ روز پاسخ خود را از طریق سامانه مربوطه ارسال کنند.
توانائی تصریح کرد: به منظور تسریع فرآیند رسیدگی و جلب رضایت مشتریان شاکی و بهبود روند فعالیت کارگزاری، ضروری است اعضای کانون توجه ویژه به ارسال به موقع و دقیق پاسخ به شکایات داشته باشند.  
تجمیع و بررسی اطلاعات در شکایات مطروحه می‌تواند منجر به بهبود خدمات و فرآیندها شود و در حالیکه به خوبی مدیریت شود می‌تواند به کشف نواقص کمک کرده و مشکلاتی که در مسیر ارائه خدمات وجود دارند شناسایی شود.
وی تاکید کرد: این فرآیند باید در برگیرنده مجموعه فعالیت‌های مرتبط با یکدیگر باشد، به نحوی که علاوه بر هماهنگی در عملیات، ‌ از منابع مختلف از جمله کارکنان، اطلاعات، مالی و زیرساخت‌های نرم‌افزاری در جهت انطباق با خط مشی رسیدگی به شکایات و دستیابی به اهداف مورد نظر استفاده شود.

*مراحل رسیدگی به شکایات در سامانه مدیریت‌های پیگیری امور تخلفات وامور حقوقی و انتظامی (سمتا)

منبع: بازار سرمایه ایران

آخرین اخبار

برنامه افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی زیرمجموعه "وبصادر" از سه محل

نرخ رسمی یورو و پوند افزایش یافت

پذیرش ۲۶ شرکت سرمایه گذاری استانی در بورس

همه صنایع از کاهش دلار متضرر نمی شوند

بهره‌مندی از آموزش، تحلیل و دوری از هیجانات عوامل موثر بر رشد بازار

بررسی فاکتورهای ارزندگی سهام در روزهای منفی

برنامه های اجرایی برای بازگشت پایداری به بورس

سود "شاروم" ۱۹ درصد کاهش یافت

قیمت جهانی طلا به پایین‌ترین سطح یک و نیم ماهه رسید

"کالا" ۸۳۸ ریال سود ساخت

نائب‌رئیس سامسونگ محکوم شد/ سقوط سنگین سهام شرکت

برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری معرفی شدند

سود هر سهم "ختوقا" ۳۲۵ درصد افزایش یافت

بازار سرمایه، صدرنشین بازارها

قیمت‌گذاری دستوری کالاها بر علیه تولید است

قیمت های جهانی، محرک رشد نماد های بورسی/ حرکت شرکت ها در مسیر سود آوری

تشکیل بازار برتر با دامنه نوسان ۱۰ درصدی تکذیب شد

افت متغیرهای جهانی در هفته گذشته کاری

قیمت پایه محصولات پتروشیمی اعلام شد

بورس انرژی میزبان عرضه انواع فرآورده هیدروکربوری

نرخ رسمی ۲۶ ارز کاهش یافت

سود "قشیر" افزایش یافت

"فپنتا" ۳۰۱۵ ریال سود ساخت

سود "غشهداب" کاهشی شد

"خمهر" با سود اندک از زیان خارج شد

مروری بر عملکرد ۹ ماهه "بالبر"

بورس کالا میزبان عرضه ۱۶۳ هزار تن ورق فولادی

افزایش سود "کوثر" چشمگیر بود

سود ۵۷۶۶ریالی برای هرسهم خراسان

جزئیات ورود برنج به بورس کالا

سودآوری «قشکر» کاهشی شد

"ساروم" برای هرسهم ۲.۵۰۳ریال سود محقق ساخت

"سصوفی" ۱۱۱۴ ریال سود ساخت

سود عملیاتی "ثشرق" افزایش یافت

مروری مقایسه ای بر عملکرد ۶ ماهه "حپترو"

افت شاخص های آمریکا در آخرین ساعات معاملاتی

رشد ۵۷ درصدی جذب سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور

افت شاخص منطق ندارد/ عرضه های بورس هیجانی است/ کاهش نرخ دلار موقتی است

سقوط زرد زیبنده در بازارهای جهانی

رشد تولید ۶ محصول منتخب معدن و صنایع معدنی

هیجان تنها دلیل افت شاخص/ سهام خود را حفظ کنید

معاملات این روزهای سهامداران بر مبنای شایعات است/ بازار سرمایه به مدار صعودی باز میگردد

عرضه ۶۸ هزار تن فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در بورس کالا

بورس انرژی میزبان عرضه انواع حلال و فرآوده های پتروشیمی

بازگشایی نماد معاملاتی (ثتران۱)

سواد رسانه‌ای - مالی دو بال پرواز در بازار سرمایه

«کلید ورود به دنیای بزرگ بورس» در کتابخانه سازمان بورس

نرخ رسمی یورو و پوند کاهش یافت

"دسینا" ۹۸۷ ریال سود ساخت

افزایش ضریب اعتباری به ۴۵ درصد قیمت پایانی

تعیین سود ۳۵۲ ریالی "ورنا"

انعقاد ۲۵۰ هزار قرارداد آتی در بورس کالا/ رشد ۸ درصدی حجم و ارزش معاملات

یک هفته با صنایع بورسی

معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت های بورسی از سود انباشته

افزایش ۷۴۰ میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت ایران به ارزش ۱۰ میلیارد دلار

دومین انبار خرما بازگشایی می‌شود

مروری بر مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته گذشته

یک هفته با بورس کالا

اتاق بازرگانی مخالف همیشگی قیمت‌گذاری دستوری است/ تقویت بورس‌های کالایی با حذف قیمت‌گذاری

بازارهای آتی آمریکا در فاز مثبت و آسیا در روند منفی

عرضه تمام محصولات ایرانول در بورس کالا و انرژی

نرخ دلار واقعی نیست/ تصمیم دولت متوازن سازی قیمت است

حاشیه سود و بازده دارایی "کحافظ" مثبت شد

بازدهی "دتوزیع" مثبت است

انتظار سرمایه‌گذاران برای ثبات در قیمت دلار / محرک‌های بازار کدامند؟

نفت برنت به بالاترین قیمت ۱۱ ماه گذشته رسید

مروری بر عملکرد "غشهد"

"دالبر" از ریسک پایین تری برخوردار است

تولید بیش از ۱.۲ میلیون تن کنسانتره زغال سنگ در کشور

مروری مقایسه ای بر عملکرد "فسرب"

سهام ترید - sahamtrade.ir

اپ سهام ترید را نصب کنید!

نسخه iOS

سهام ترید - sahamtrade.ir

اپ سهام ترید را نصب کنید!

نسخه اندروید

sahamtrade.ir pwa

وب اپلیکیشن سهام ترید را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به چپ بکشید و گزینه "Add to Home Screen" را انتخاب کنید.

add-to-home-screen

3- در مرحله بعد در قسمت بالا روی "Add" یا "save" کلیک کنید.

باشه، بعدا