بازار: loading

فرآیند رسیدگی به شکایات

فرآیند رسیدگی به شکایات
کد:48065

1399/07/12 09:50:01

هدی توانائی: «شکایت، ابزار اعلام نارضایتی فردی است که نیاز به رسیدگی و حل مشکل دارد. برای داشتن یک رویکرد موثر به شکایت باید ابتدا علت اصلی شکایت مشخص شود، چراکه برآورده نشدن انتظارات یا تأخیر در کیفیت ارائه خدمات، سبب عدم احساس رضایت توسط مشتریان می‌شود.»

مدیر امور اعضا و اشخاص وابسته به اعضای کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، گفت: طبق بند ۲ ششصد و چهل و هشتمین صورتجلسه هیئت مدیره سازمان بورس مورخ ۱۲خرداد ۹۹، مقرر شد بورس‌ها و تشکل‌های خود انتظام نسبت به تقویت و تجهیز واحد پاسخ‌گویی و رسیدگی به شکایات یا ایجاد واحد ذیربط (مطابق ماده ۲۵ قانون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد) اقدام کنند.
هدی توانائی اضافه کرد: پس از ابلاغ این مصوبه، مسئولیت پاسخ‌گویی و رسیدگی به شکایات فعالان و اشخاص مرتبط با بازار سرمایه حسب مورد بر عهده بورس‌ها (و فرابورس) و تشکل‌های خود انتظام خواهد بود.
سازمان بورس، مرجع ثبت شکایات
وی افزود: مرجع ثبت شکایات اداره رسیدگی به شکایات و حمایت‌های حقوقی سازمان بورس است؛ همچنین معاونت اجرایی سازمان به منظور حُسن اجرایی این مصوبه با هماهنگی معاونت حقوقی زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده است.
مدیر امور اعضا و اشخاص وابسته به اعضای کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار ادامه داد: با توجه به توضیحات بالا از تاریخ ۸ تیر ۱۳۹۹شکایات مربوط به اعضای کانون کارگزاران به کانون ارسال شده و این نهاد موظف به ارائه پاسخ به شاکی است. برای همین منظور کانون کارگزاران در واحد امور اعضا و اشخاص وابسته به اعضا اقدام به تجهیز این واحد و جذب نیروی انسانی برای این مهم کرده است و رسیدگی به شکایات فعالان بازار سرمایه توسط این واحد انجام می‌شود.
پاسخگویی ظرف مدت ۱۰ روز
وی توضیح داد: در فرآیند رسیدگی، متن شکایت توسط کارشناس بررسی می‌شود، چنانچه امکان پاسخگویی توسط کارشناس مربوطه وجود داشته باشد، وی اقدام به ارسال پاسخ می‌ کند، اما چنانچه موضوع مطرح شده توسط شاکی نیاز به بررسی سوابق و ارائه مستنداتی داشته باشد، درخواست به شرکت مربوطه ارجاع و استعلام می‌شود؛ نهادهای مربوطه نیز موظند ظرف مدت ۱۰ روز پاسخ خود را از طریق سامانه مربوطه ارسال کنند.
توانائی تصریح کرد: به منظور تسریع فرآیند رسیدگی و جلب رضایت مشتریان شاکی و بهبود روند فعالیت کارگزاری، ضروری است اعضای کانون توجه ویژه به ارسال به موقع و دقیق پاسخ به شکایات داشته باشند.  
تجمیع و بررسی اطلاعات در شکایات مطروحه می‌تواند منجر به بهبود خدمات و فرآیندها شود و در حالیکه به خوبی مدیریت شود می‌تواند به کشف نواقص کمک کرده و مشکلاتی که در مسیر ارائه خدمات وجود دارند شناسایی شود.
وی تاکید کرد: این فرآیند باید در برگیرنده مجموعه فعالیت‌های مرتبط با یکدیگر باشد، به نحوی که علاوه بر هماهنگی در عملیات، ‌ از منابع مختلف از جمله کارکنان، اطلاعات، مالی و زیرساخت‌های نرم‌افزاری در جهت انطباق با خط مشی رسیدگی به شکایات و دستیابی به اهداف مورد نظر استفاده شود.

*مراحل رسیدگی به شکایات در سامانه مدیریت‌های پیگیری امور تخلفات وامور حقوقی و انتظامی (سمتا)

منبع: بازار سرمایه ایران

آخرین اخبار

طوفان بورس هنگ کنگ را تعطیل کرد/شاخص ها در مدار صعودی

توضیح "وسپهر" درباره عرضه اولیه ۵ زیرمجموعه، واگذاری ۵ شرکت و ...

پیشنهاد افزایش سرمایه "سنیر"

پیشنهاد افزایش سرمایه "دی"

سرمایه "وجامی" افزایش می‌یابد

عرضه ۴۵ هزار تن مواد پلیمری در بورس کالا

افزایش سود هر سهم "های‌وب" چشمگیر بود

مجوز افزایش سرمایه "کهمدا" صادر شد

خریداران در معاملات سلف بورس کالا، تسهیلات بانکی می‌گیرند

شائبه نقش منفی دیروز حقوقی‌ها رد شد / معرفی عامل نوسان

بازارسرمایه همچنان مستعد رشد است

سرمایه "نوین" ۱۵ هزار میلیاردی شد

"وگستر" ۳۵۴۶ ریال سود ساخت

سرمایه "پرداخت" افزایش یافت

سرمایه "وامید" ۱۰۰ هزار میلیاردی می‌شود- اصلاحیه

سود هر سهم "انرژی" افزایشی بود

گام آرام بورس در مسیر صعودی

سود هر سهم "وخارزم" ۳۱۱ درصد افزایش داشت

گازوئیل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی روی میز فروش بورس انرژی می‌رود

نرخ رسمی یورو کاهش و پوند افزایش یافت

سرقت اطلاعات ۳۰ هزار کاربر سجام صحت ندارد / ۶ نکته ساده برای در امان بودن

دستورالعمل اجرایی تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی به سراسر کشور ابلاغ شد

رتبه اعتباری بلندمدت +A با دورنمای باثبات برای شستا

فولاد به زودی در بورس عرضه می‌شود

تغییر مالکیت بیش از  ۳ میلیارد اوراق بهادار مالی

استقلال بورس را به رسمیت می شناسیم

بازار سهام چین به مدار صعودی بازگشت

انجام اقدامات لازم برای ورود سیمان به بورس کالا

کاهش ۱۰۰۰ تومانی نرخ دلار با آغاز عرضه ارز توسط بانک مرکزی

پیام تسلیت رییس سازمان بورس به عضو شورای عالی بورس

زمان مجمع پنج شرکت و افزایش سرمایه ۴۴ و ۴۸ درصدی بانک سامان و مپنا

 اطلاعات کاربران سامانه سجام به سرقت نرفته است

باقیمانده سهام دولت در سه بانک در قالب دارا سوم عرضه می‌شود

اصلاح سهمیه مواد پتروشیمی مورد مصرف در صنایع نساجی/ کاهش ۵۰ درصدی سهمیه PP نساجی در یک هفته گذشته

بورس انرژی میزبان عرضه انواع فرآورده پالایشی و پتروشیمی می‌شود

بورس کالا میزبان عرضه ۸۵ هزار تن ورق فولادی

سهامداران صبور موفق ترند/ اقبال سرمایه‌گذاران به شرکت‌های کوچک در شرایط کنونی

روند مثبت بورس تا پایان سال/ اکنون زمان خرید پلکانی است

نرخ رسمی یورو و پوند کاهش یافت

تعیین تکلیف ۸۰ درصد متقاضیان تسهیلات کرونایی

حرکت شرکت‌ها به بازارگردانی ضروری است

لایحه دو فوریتی افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران تایید شد

تحریم‌های جدید بانکی اثری روی بازار سرمایه ندارد

بازار سهام، تنها بازار جذاب سرمایه گذاری

عرضه متنوع فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی

۳۶ شرکت سود مجامع خود را از طریق سجام واریز کردند

نرخ رسمی ۴۷ ارز ثابت ماند

«الفبای بورس راهنمای ورود به بازارسرمایه» به کتابخانه سازمان بورس رفت

طعم صعود پاییزی با چاشنی دلار انفجاری

عرضه ۷۰ هزار تن فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در بورس کالا

زنجیره فولاد با ایجاد ۲۵۰ هزار شغل از افتخارات کشور است

فروش ۶۰ تن زعفران در بورس کالا

دعوت سهامداران "بمیلا" به مجمع جهت تصمیم‌گیری برای افزایش سرمایه

بازارسرمایه، بازارِ یک شبه پولدار شدن نیست / با افق زمانی بلند مدت وارد بورس شوید

سرمایه‌گذاری در بورس، نیازمند صبوری است

مبنای ارزش محصولات صادراتی پتروشیمی آمارهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی است

افزایش قیمت مس در پی اعتصاب کارگران شیلی

عرضه روزانه ۵۰ میلیون دلار اسکناس به بازار متشکل ارزی

دو خبر جدید از عرضه املاک در بورس کالا

وقتی سیاست، اوضاع اقتصادی جهان را بهم می ریزد

قیمت پایه محصولات پتروشیمی اعلام شد

معاملات ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی

ضرورت ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید

دومین سرمایه گذاری ۲۴۲ میلیاردی برای احداث گاوداری ۳۰۰۰ راسی

سرمایه گذاری ۲۲۵.۶ میلیارد تومانی زیرمجموعه تازه وارد شستا

سبقت صندوق ها از شاخص کل بورس

پیش‌بینی جلب ۶ میلیارد دلار سرمایه خارجی تا پایان سال

معامله سهام هشتمین سرمایه‌گذاری استانی، از سه شنبه

اوراق تبعی ابزار برد-برد بازار

کاهش قیمت در انتظار بازار خودرو

سهام ترید - sahamtrade.ir

اپ سهام ترید را نصب کنید!

نسخه iOS

سهام ترید - sahamtrade.ir

اپ سهام ترید را نصب کنید!

نسخه اندروید

sahamtrade.ir pwa

وب اپلیکیشن سهام ترید را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به چپ بکشید و گزینه "Add to Home Screen" را انتخاب کنید.

add-to-home-screen

3- در مرحله بعد در قسمت بالا روی "Add" یا "save" کلیک کنید.

باشه، بعدا